lördag 9 mars 2013

Hej

Jag lever. Har inte trillat av pinnen, tack å lov. Men det tog liksom stopp. Stopp, som i en stoppskylt. Röd, kantig och stor. Vintern tog mig med storm. Den sög och suger fortfarande som den yngre generationen skulle benämnt den. Jag har varit så trött. TRÖTT med stora bokstäver. Har inte lagat mat ( klart jag har men inget att "visa upp"). Har bara haft näsan ovanför ytan och simmat på. Men just ikväll kände jag för att göra ett inlägg. Om jag ska blogga så får det bli enkla blogginlägg via mobilen. Det är tiden som finns. Så nu kööör vi! Som Danny och Gina kör med i Mello.

Kvällens middag blev en bruschetta till förrätt. Så gott. Bröd med havssalt som jag ringlade olivolja på. Gned in pressad vitlök och in i ugnen för lite färg och värme. På med tomat som hackats med rödlök och basilika. Kryddade med flingsalt, svartpeppar,olivolja och vit balsamvinäger. Till huvudrätt blev det pasta med finhackad chili och vitlök,färsk persilja som frästes i rejält med olivolja. Det är så gott. Åt det på en Italienare på Kreta och minns kvällen som om den vore igår.

JUM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar